onsdag 20 maj 2009

Naken man och allmän förvirring

När jag går hem från jobbet för att hämta en grej hemma
ser jag en naken man gå över gatan.

Jag tänker shit nu har jag en redigt störd psykos.
Det visar sig att han antagligen hade en i stället.


För när jag går över vägen så ser jag helt riktigt en naken man som ligger under en balkong eller vad man ska kalla det,

han såg lite allmänt förvirrad ut.
Ringde pojkvännen, eftersom ingen verkade bry sig.
En människa som är naken mitt i stan, är förmodligen inne i en psykos
och det är ju inte riktigt att leka med.


Sen fick man ju hitta en polis som fick hjälpa till lite, en polis mitt i lunchen dessutom.

Om inte annat kolla hur det är med nakna mannen.


Han fick på kläderna till slut.

Man får ju hoppas dom körde han ner till psyket.
MEN förmodligen vet dom ju vem han är sen tidigare och anses som ett "hopplöst fall".


Det är såna människor som sen går och kör över folk, hugger ner flertal personer på stan.

Går banutsa med andra ord. . .


Snubben som mördade Anna Lindh, killen som högg ner folk i en tunnelbana

samt killen som körde ihjäl x antal personer mitt i stockholm,
eller han som hade ihjäl sina systrar

hade ALLA inom typ 24 timmar haft kontakt med psyket.
Antingen självmant för att dom visste att dom skulle skada någon för att dom såg saker som inte fanns, eller för att polisen kört dit dom.
Men vet ni?
Det finns ingen plats för dom där, inget dom kan göra. Påstår dom. . .



Det blev det fan konsekvenser av,
och kommer bli i fortsättningen

för människor kommer alltid må dåligt och lida av psykisk ohälsa så det är fan bara att sätta igång med att ändra saker och ting här i vårt avlånga land (ja i resten av världen med).



Det är inte lätta att passa in i ett samhälle när samhället avskyr dig,

inte accepterar
ett samhälle som hellre vänder bort blicken
och inte låtsas se, när många i stort sett skriker på hjälp

det blir så mycke lättare då va?




va fan det säger väl allt när det finns barn som kommer med blåmärken till skolan
barn där alla vet att dom bor med missbrukare av nått slag
eller barn som aldrig är där
inte syns inte hörs
eller gör det allt för mycke
där ALLA vet men inte gör någonting


ÄCKLIGT samhälle vi lever i

människor är så satans egoistiska
man gör ingenting om man inte själv får ut nått av det
man gör inte någonting om det visar sig att det skulle ta för mycke energi eller ork
processen bli för lång
nej vi väljer att blunda och låtsas att vi inte hör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera eller bara skit i det